Tuulilasikorjaukset Kuopion Hiltulanlahdessa.

Korjaukset 15 vuoden kokemuksella.

Vakuutusyhtiön asiakkaana et tarvitse huolehtia maksuista, laskutan suoraan vakuutusyhtiötäsi.
Korjauksissa ei ole omavastuuta.
Ifin asiakkaana ole ensin yhteydessä Ifiin.

Lasi on joskus arvaamaton ja lasissa oleva särö voi halkaista tuulilasin lämmönvaihtelun vuoksi, koska lasiin syntyy jännitteitä. Kuuman ilman puhaltaminen tuulilasiin pakkaspäivänä auton lämmityslaitteella, kylmästä ulkoilmasta lämpöiseen talliin ajaminen, suora Auringon paiste hellepäivänä tai kylmän veden ruiskuttaminen tuulilasille autoa pestessä hellepäivänä voivat olla laukaisevia tekijöitä särön muuttumiseen halkeamaksi. Iskemän korjauksessa hartsia painetaan vaurioon paineella, joten sekin voi halkaista herkässä tilassa olevan särön.

En veloita korjauksesta, jos särö ei kestä korjaustoimenpiteitä ja lasi halkeaa. Myös halkeaman pysäytysyritys on maksuton, jos halkeamaa ei saada kiinni. Halkeamat ovat haasteellisia pysäyttää, mutta useimmiten se onnistuu.

Halkeaman pysäytysporaus 25 euroa.

Tuulilasin halkeaman korjaus 80 euroa.
Halkeaman eteneminen pysäytetään poraamalla, jonka
jälkeen halkeama häivytetään ja porausreikä täytetään.
Halkeaman enimmäispituus 20 cm.

Kiveniskemäkorjaus 45 euroa/kpl.
Särön koko enintään 3 cm. Pidemmät vauriot ovat jo halkeaman korjauksia, mikä vaatii enemmän työtä.
Useampi iskemäkorjaus samalla kertaa? Kysy tarjous.

Tuulilasin kiillotus kuskin puolelle 90 euroa ja koko sulkien liikkumisalueelle 150 euroa.
Kiillotus poistaa pienimmät sulkien tekemät mikronaarmut, jotka häikäisevät vastavaloon ajettaessa.

Pyyhkijänsulan tekemän hankauman hionta tuulilasista tai naarmun hionta miltä tahansa lasipinnalta
alkaen 80 euroa.

Puhelin: 045 859 3366
Vanulantie 5
70800 Kuopio (Hiltulanlahti)

Sähköposti: arto.kaikkonen@laatupaikka.fi
Sähköposteihin vastaan iltaisin.

Facebook

Video tuulilasin hankauman hionnasta

Ajovalojen kunnostus

Hitsauskorjaukset
Kuvassa kiveniskemän korjaus työn alla. Vauriokohtaan luodaan alipaine, jonka ansiosta ilma poistuu vauriosta. Ilmaton vauriokohta "imaisee" korjaushartsin sisäänsä, eikä korjattuun vaurioon jää ilmataskuja. Lopuksi hartsi kovetetaan uv-valolla. Korjaushartsi estää säröjen leviämistä, eikä vauriokohta ole enää niin selvästi näkyvissä.

Sivua päivitetty syyskuussa 2025.